Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3007628 obálek a 921608 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Nová literatura 3 pro střední školy

Nová literatura 3 pro střední školy
Obr.1: Nejaktuálnější obálka souborného záznamu
detail
Nová literatura 3 pro střední školy
Obr.2: Vlastní obálka souborného záznamu

Autor: Lukáš Borovička, Michal Čuřín, Erik Gilk, David Jirsa, Iva Svobodová, Dana Šmajstrlová, Alena Zachová, Jolana Fišarová, Lucie Peštuková, Jan Dvořák, Michaela Tučková, Alena Šidáková Fialová
Rok: 2020
ISBN: 9788073583156
NKP-CNB: cnb003243062
OCLC Number: (OCoLC)1240907736
OKCZID: 128456061

Citace (dle ČSN ISO 690):
BOROVIČKA, Lukáš. Nová literatura 3 pro střední školy. Vydání první. Brno: Didaktis, [2020-2021]. 4 svazky.

Hodnocení: 5.0 / 5 (1 hlasů)

Části díla

pr§vodce pro učitele
Normalizovaný zápis:   pr_vodce_pro_ucitele
pracovní sešit 2
Normalizovaný zápis:   pracovni_sesit_2

Anotace

Učebnice obsahuje výklad k literatuře od roku 1914 po současnost. V chronologickém sledu seznamuje žáky s vývojem světové a české literatury, a to ve třech kapitolách (Literatura v letech 1914–1939, Literatura v letech 1939–1989 a Literatura po roce 1989), z nichž každá je tvořena dvěma či třemi podkapitolami. Každá kapitola se nejprve věnuje jednotlivým obdobím z hlediska historických událostí, vývoje společnosti a kultury, poté je věnován prostor dobovým autorům a jejich stěžejním dílům. Výběr konkrétních autorů a jejich děl vychází z platných rámcových vzdělávacích programů, aktuálního katalogu požadavků ke státní maturitě, ale zohledňuje také školní seznamy literárních děl k maturitní zkoušce a preference žáků při výběru vlastní četby. U literatury po roce 1989 se pak spíše než na osoby spisovatelů zaměřujeme na převažující tendence v literární tvorbě a u každé z nich představujeme několik zajímavých děl. Nevyhýbáme se při tom ani populární literatuře a žánrům fantasy či young adult. U probíraných autorů naleznete stručné údaje o jejich životě a výklad k jejich tvorbě, u vybraných autorů pak i podrobný rozbor jednoho jejich významného díla. Tento rozbor reflektuje hlediska, z nichž by měl žák umět dílo rozebrat u ústní zkoušky při státní maturitě. Výklad o autorech a jejich dílech dále doplňují v bočním sloupci další historické, kulturní, umělecké, společenské či jiné souvislosti, zajímavosti, ale především definice literárněteoretických pojmů využívaných při interpretaci uměleckých textů. Znalosti literárněteoretické terminologie žáci využijí při interpretaci děl, a to nejen při práci s pracovním sešitem, ale především u maturitní zkoušky. K hlavním cílům učebnicové sady Nová literatura 3 patří – v návaznosti na předchozí dva díly – příprava žáků ke státní maturitě, rozvíjení porozumění textu, čtenářské gramotnosti, schopnosti interpretovat literární dílo, dále také vytváření mezipředmětových vazeb či výuka v souvislostech.


Dostupné zdroje

Přidat komentář a hodnocení

Obr.3: Nejaktuálnější TOC souborného záznamu
detail
Obr.4: Vlastní TOC souborného záznamu

TOPlist