Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2916294 obálek a 882825 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Mathematics for 3D game programming and computer graphics



Autor: Eric Lengyel
Rok: 2012
ISBN: 9781435458864
NKP-CNB: bod018-mub01001007437
OKCZID: 111130510

Citace (dle ČSN ISO 690):
LENGYEL, Eric. Mathematics for 3D game programming and computer graphics. 3rd ed. Boston: Course Technology, c2012. xviii, 545 s.


Anotace

 

Sooner or later, all game programmers run into coding issues that require an understanding of mathematics or physics concepts such as collision detection, 3D vectors, transformations, game theory, or basic calculus. Unfortunately, most programmers frequently have a limited understanding of these essential mathematics and physics concepts. MATHEMATICS AND PHYSICS FOR PROGRAMMERS, THIRD EDITION provides a simple but thorough grounding in the mathematics and physics topics that programmers require to write algorithms and programs using a non-language-specific approach. Applications and examples from game programming are included throughout, and exercises follow each chapter for additional practice. The book's companion website provides sample code illustrating the mathematical and physics topics discussed in the book.

Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU



Dostupné zdroje

LibraryThing


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)