Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2915320 obálek a 882228 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
ShaderX2: Shader Programming Tips and Tricks with DirectX 9.0 | |||||
|
Rok: 2003
Hodnocení: AnotaceMore than 50 authors have contributed their expertise to ShaderX2: Shader Programming Tips & Tricks with DirectX 9. Divided into six sections, this book focuses on a wide array of shader programming topics, including: * Terrain geomorphing * Cloth animation using vertex texturing * Rendering polygonal objects as thick volumes * Hemisphere lighting * Rendering volumes using ray tracing * Water simulations * Precomputed radiance transfer * Simulating iridescence and translucency * Fog effects * Simulating real-time depth of field * Implementing soft shadows * Using effects buffers On the CD: The companion CD contains examples and source code discussed in the articles. Dostupné zdroje
|