Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3006202 obálek a 920908 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Autor: Zuzana Křenková, Vladislava Říhová, Michaela Čadilová
ISBN: 9788075602794
OKCZID: 128366596
Citace (dle ČSN ISO 690):
KŘENKOVÁ, Zuzana, ed., ŘÍHOVÁ, Vladislava, ed. a ČADILOVÁ, Michaela, ed. Sochy a města - Morava: výtvarné umění ve veřejném prostoru : 1945-1989. 1. vydání. Litomyšl: Univerzita Pardubice, Fakulta restaurování, [2020]. 396 stran.
Hodnocení:
5.0 / 5
(1 hlasů)
V českém prostředí téma poválečného umění ve veřejném prostoru dosud postrádá systematické a vědecky pojaté zhodnocení. Potřeba ověřených dat, která by poskytla přesné informace o okolnostech vzniku děl, vedla v roce 2015 k formulování vědeckovýzkumného záměru České umění 50. – 80. let ve veřejném prostoru: evidence, průzkumy, restaurování. V následujícím roce byl zahájen výzkumný projekt, jehož dílčí částí byl intenzivní plošný výzkum, který probíhal na území celé České republiky. Výsledky archivního bádání i terénního šetření se staly základem webové databáze Sochy a města. Tato specifická umělecká topografie dnes sdružuje aktuální informace o existujících a z části též o zaniklých realizacích. Byla z ní vybrána také hesla do katalogové části publikace. Výběr byl zaměřen na umělecká díla socialistického období osazená v prostředí moravských lokalit. Výzkumnými metodami se stal především monitoring a dokumentace děl v terénu a také časově náročné archivní rešerše. Z pramenného studia vychází i úvodní kapitoly knihy, které sice zaměřujeme na moravské prostředí, nutně však mají přesah a je možné je vztáhnout i na sousední oblasti socialistického Československa. Na úvod věnujeme prostor krátkému přehledu současného stavu bádání, který ukazuje, že domácí výzkum problematiky je ještě v počátcích. Dále se věnujeme aspektům politické kontroly výtvarné tvorby ve veřejném prostoru a vykreslení širších souvislostí systému objednávek výtvarného umění pro architekturu. Podrobně je popsáno také fungování uměleckých komisí, které tvorbu pro veřejný prostor organizovaly a schvalovaly, a také specifika umělecké tvorby v jednotlivých moravských regionech. Na závěr otevíráme pohled na problematiku současné (ne)péče o rozsáhlý a kvalitativně různorodý fond poválečných realizací.
Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU