Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2913296 obálek a 881221 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Čtenář jako výzva: výbor z prací kostnické školy recepční estetiky | |||||||||||||||
|
Autor: Červenka, Miroslav, Führmann Vízdalová, Ivana a Sedmidubský, Miloš
Hodnocení: Digitální objekty
AnotaceTématicky značně různorodé texty (čtenářovo vnímání díla, intertextualita, originalita pražské školy, podstata fikcionálního textu, sjednocení estetické a historické dimenze literatury). Jaussova studie se nezaměřuje pouze na podstatu vnímání díla čtenářem, neboť zdůrazňuje sjednocení estetické a historické dimenze literatury. Iser odhaluje principy aktualizace textu, jež vznikají na základě aktivity vnímatele při procesu čtení, avšak mají své kořeny v samotném díle. Warning zkoumá intertextuální vztahy receptivně, čímž polemizuje s pojetím Kristevové. Striedter nachází originalitu českého strukturalismu v konkretizaci jazykových znaků v uměleckém díle jako artefaktu a specifičnosti estetické funkce v jejím poměru k ostatním funkcím člověka. Stierleova práce pojímá fikcionální text jako nevyčerpatelné možnosti receptivních realizací, jejichž podstatu však podmiňuje samotný text. Závěrečná studie Lachmannové zdůrazňuje sémantickou a estetickou diferenci textu. Charakteristický rys kostnické školy představuje ocenění konkrétního působení svébytné estetické komunikace literárního díla. Zdroj anotace: Městská knihovna v Praze Dostupné zdroje
|
|