Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2963929 obálek a 905235 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Film a dějiny.Politická kamera - film a stalinismus /3,



Rok: 2012
ISBN: 9788087211588
ISBN: 9788087292150
NKP-CNB: cnb002359003
OCLC Number: (OCoLC)796018771
OKCZID: 111308385
Vydání: Vyd. 1.

Citace (dle ČSN ISO 690):
Film a dějiny: Politická kamera - film a stalinismus. Vyd. 1. Editor Kristian FEIGELSON, editor Petr KOPAL. Praha: Casablanca :, Ústav pro studium totalitních režimů, 2012, 564 s. ISBN 978-80-87292-15-0.

Hodnocení: 4.0 / 5 (5 hlasů)


Digitální objekty

Národní digitální knihovna (dostupné pouze v této knihovně)
Moravská zemská knihovna v Brně (dostupné pouze v této knihovně)



Anotace

 

Politická kamera - film a stalinismus vychází jako již třetí počin v řadě sborníků věnovaných vztahu kinematografie a historie a přímo navazuje na předchozí společný projekt nakladatelství Casablanca a Ústavu pro studium totalitních režimů Film a dějiny 2. Adolf Hitler a ti druzí - filmové obrazy zla (ed. P. Kopal, Praha 2009). Jejím základem je výběrový překlad francouzského sborníku Caméra politique - cinéma et stalinisme (2005), který vznikl prací mezinárodního kolektivu autorů pod vedením profesora pařížské Sorbonny Kristiana Feigelsona. Soubor studií předních evropských a zámořských filmových historiků podává plastický obraz dějin sovětské kinematografie v období stalinismu a zároveň představuje jeho reflexi a vliv nejen v novodobém sovětském filmu, ale i v jiných národních kinematografiích. Naše publikace francouzský text obohacuje o původní české a slovenské stati, které zkoumají stalinskou éru zejména v československém filmu. V oddíle nazvaném Ve světle a stínu Stalina se autoři pokoušejí odpovědět na základní otázky: Jak filmová tvorba v rámci totalitního systému fungovala? Jaké byly její úkoly a možnosti? Jakým způsobem byla recipována? Zvláštní pozornost je věnována problematice paměti stalinismu, fenoménu filmových festivalů po únoru 1948 a retro-tematice (filmovým a televizním obrazům Klementa Gottwalda ze 70. a 80. let).

Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz



Dostupné zdroje

Srovname.cz
Zboží.cz
Databázeknih.cz
Československá bibliografická databáze


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)