Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2919988 obálek a 884546 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Metrics for IT service management



Autor: Brooks, Peter
Rok: 2006
ISBN: 9789077212691
OKCZID: 110141629

Citace (dle ČSN ISO 690):
BROOKS, Peter. Metrics for IT service management. Zaltbommel: Van Haren, 2006. 202 s. ITSM library.

Hodnocení: 4.0 / 5 (6 hlasů)


Anotace

 

This book considers the design and implementation of metrics in service organizations using industry standard frameworks. It uses the ITIL process structure and many principles from the ITIL and ISO20000 (BS15000) as a basis.It is a general guide to the use of metrics as a mechanism to control and steer IT service organizations. A major reason for covering this topic is that many organizations have found it very difficult to use metrics properly. This book will deal with the causes of the difficulties to implementing metrics and will present workable solutions. Badly designed metrics can be actively harmful to an organization's proper functioning. Producing a set of metrics that avoids the pitfalls and delivers genuine value is not easy. This book will make that task much simpler and less error prone.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)